Таке рішення у компанії прийняли в зв’язку зі складними ринковими умовами в усій Європі, через що на регіональних заводах «TetraPak» утворився надлишок виробничих потужностей. Завод Tetra Pak, який виробляв рулони пакувальних матеріалів для молочних продуктів у Києві виявився найменш завантаженим, й не має необхідного обладнання для виготовлення продукції, яка набуває зростаючого попиту. За розрахунками компанії модернізація не є економічно обґрунтованою, тому в рамках глобальної ініціативи з оптимізації і підвищення виробничої ефективності завод було вирішено закрити.
«Київський переробний завод був єдиним підприємством в Україні, що здійснювало виробництво продукції Tetra Pak. Він є частиною інтегрованої мережі виробничих потужностей по всьому світу, звідки ми поставляємо нашим клієнтам пакувальний матеріал. У нас немає планів щодо партнерства або підтримки виробництва пакувального матеріалу в Києві після закриття заводу», - повідомляє прес-служба компанії.
«Цю ініціативу треба сприймати у глобальному контексті. Протягом останніх кількох років ми робили акцент на реорганізацію й підвищення ефективності використання потужностей мережі заводів, щоб забезпечити конкурентоспроможність компанії. В Україні залишається віддана й мотивована команда, яка продовжить підтримувати наших клієнтів у розвитку і зростанні їхнього бізнесу. Ми віримо у відновлення української економіки й довгостроковий успіх наших клієнтів в Україні», – цитує прес-служба директора, відповідального за діяльність компанії в Україні, Уроша Кепіца.
Також в своєму інтерв’ю інформаційному агентству пан Кепіца уточнив, що подібне реформування особливо не вплине на ринок України й не відобразиться на цінах кінцевої продукції. Однак, не дивлячись на таку реструктуризацію у компанії з оптимізмом дивляться на майбутнє в країні, відзначаючи, що їх присутність посилюється, а бізнес зростає.
Відзначили й успіхи України на експортних ринках Африки, підкресливши, що це найбільший потенційний напрямок, в якому компанії слід рухатись з українськими партнерами.
В компанії «Данон Україна» прокоментували закриття заводу, й уточнили, що це ніяк не позначиться на роботі: «
Ми будемо продовжувати співпрацювати з «Tetra Pak» у звичному режимі. Справа в тім, що майже всю упаковку цього виробника ми як раз імпортували. Тільки один вид упаковки вироблявся тут в Україні, який тепер ми купуватимемо ззакордону, як і більшість упаковки. Це ніяк не відобразиться на ціні продукції. Тому і перенесення потужностей «Tetra Pak» ніяк не вплине на нашу співпрацю».
Але, чи насправді це єдина причина? Ринок молочних продуктів росте, але власне класичне питне молоко зменшується, й на нього все менше звертають увагу переробними, а споживачі продовжують купувати, хоч і зі значно меншим попитом.
Як ми знаємо, український завод у Києві був орієнтований власне на питну продукцію і не є пристосованим до виготовлення упаковки для високомаржинальної продукції, що спричинило додатковий тиск на компанію і на рішення закрити його.
В зв’язку з економічною ситуацією український попит зменшився й демонструє не найкращу тенденцію. Говорячи про регіональну упаковку для питного молока то її частка складає 40%, але в категорії асептичних ультрапастеризованих рішень частка всього лише 10%. Такі дані дозволяють більш глибше зрозуміти причини закриття заводу, а заразом з тим серйозніше прослідкувати за тенденціями на глобальному ринку, які постійно змінюються.
Сегмент білого молока зменшується, але йому завжди є куди рости, сегмент продуктів переробки стрімко збільшується в різних регіонах. Залишається лише зачекати насичення ринку, або краще сказати, вдоволення існуючого попиту й ситуація знову нормалізується. Питне молоко нікуди не подінеться, оскільки воно займає важливу частку в харчуванні і питних продуктів заразом з тим, але його сегмент поки що умовно проблемний і через попит, і через низьку маржинальність.
Тенденції змінні, за розрахунками експертів частка питного молока демонструватиме ріст до 2025 року включно й залишається лише сподіватися на покращення економічної ситуації в багатьох регіонах, яка дозволить розширити споживчу базу і вирішити вже існуючі проблеми на світовому ринку молока й молочних продуктів.
Нагадаємо, що завод "Тетра Пак Україна", дочірнє підприємство «Tetra Pak» працює на українському ринку пакувальних матеріалів для харчової промисловості України з 1992 року.
Компанія співпрацює з багатьма виробниками молочної продукції, соків і нектарів, дитячого харчування, займається переробкою використаної упаковки.