Індекс світових цін ФАО на яловичину показав збільшення на 1,4% у травні порівняно з квітнем цього року. Обмеженість пропозиції яловичини з боку Австралії та Нової Зеландії була основним позитивним фактором для ринку.
В Україні роздрібні ціни, навпаки, знизилися у середньому на 1% через вже традиційно низький попит. Пропозиція яловичини не піддається швидкому ринковому регулюванню, тим більше, що для більшості виробників виробництво м’яса є похідною від молочного виробництва, яке живе за своїми законами. А ситуація в молочному скотарстві така, що чисельність поголів’я під впливом низьких цін на молоко стрімко знижується, забезпечуючи додаткове зростання пропозиції.
Експорт з початку року на 36% поступається відповідному минулорічному показнику, але тут ситуація краща ніж у випадку зі свининою. За п’ять місяців було експортовано більше 7 тисяч тон яловичини до Казахстану, Білорусі, Азербайджану та інших країн. Додатково експортується жива ВРХ, виручка від продажу якої становить вже більше третини від сукупного експорту ВРХ і яловичини.
![](/news-image/20160122/mailservice.jpg)
Прибутковість виробництва яловичини знизилася у травні більше ніж на 5% і також стала найнижчою за останні три роки. Це правдиво відображує ситуацію з балансом попиту і пропозиції яка склалася на ринку.
У подальшому цей баланс не зможе істотно змінитись, тобто ціни будуть залишатися більш менш стабільними. Збільшення внутрішнього попиту на яловичину вже давно ніхто не очікує, і цей фактор вже враховано у цінах. Експортні успіхи будуть підтримають ціни на належному рівні, проте не слід покладати на цей фактор надто високих очікувань. Адже для зростання обсягів експорту яловичини Україні потрібно фактично з нуля створювати галузь – ефективну глибоку переробку м’яса, пристосовану до потреб чітко визначених ринків збуту, ефективну відгодівлю ВРХ (навіть якщо йдеться про молочні породи) та активну роботу з просування експорту. При цьому, створення експортоорієнтованої галузі також дозволить створити пропозицію більш якісного м’яса яловичини на внутрішньому ринку, що буде стимулювати внутрішнє споживання.
![](/news-image/20160122/image.jpg)
Відзначимо, що ФАО на даний момент завершує дослідження чотирьох глобальних ринків збуту для яловичини та інших видів м’яса: Країн Арабського Світу, Субсахарської Африки, Південно-Східної Азії та Китаю. Також, вже в кінці червня почнеться розробка бізнес-планів створення мережі відгодівничих майданчиків (фідлотів) для молочних порід ВРХ та сучасних переробних підприємств, які б виготовляли експорто-орієнтований продукт.